אכסניות ירוקות

איכות
אנ”א חלוצה בענף התיירות באימוץ תקן ISO 9001 לאיכות. כבר באמצע שנות ה-90 לקחה על עצמה האגודה מרצונה את יישום דרישות התקן בכל האכסניות ובמשרדי האגודה וזאת בעקבות החשיבות הרבה שאנ”א מייחסת לאיכות השירות, מקצועיות העובדים ורמת ניהול האכסניות והיחידות השונות במשרדים.
תפקידי מערכת האיכות באגודה כוללים וידוא ביצוע תקין של הליכי עבודה ושירות באכסניה, ניטור שביעות רצון אורחים, איתור תקלות בהליכי העבודה והצפתן וקיום הליך מובנה של ביצוע פעולות מונעות ומתקנות.
מכון התקנים הישראלי הוא הגוף הרשמי הבודק אותנו בכל הקשור לדרישות התקן. בנוסף, אנ”א עומדת גם בדרישות הפדרציה הבינלאומית לקבלת תעודת איכות HI-Q.
לאנ”א מערך מקיף של הדרכות והשתלמויות לעובדים שמטרתו להבטיח את יכולתם של העובדים לתת שירות איכותי.

קיימות
בשנים האחרונות אנ”א שמה דגש גם על פעילות בנושא הקיימות. נושא זה בא לידי ביטוי במספר מישורים: התקנת מערכות ידידותיות לסביבה באכסניות, שימת דגש על נושאי חיסכון באנרגיה ושמירה על איכות הסביבה, בניית אכסניות חדשות תוך התייחסות ל”בניה ירוקה”, מחזור פסולת באכסניות, התקנת חסכמים בכל האכסניות, לקיחת חלק ביוזמות חינוכיות בתחום הקיימות ועוד. בתחום זה יש לאנ”א גם ממשק רחב עם הפדרציה הבינלאומית ואנו משתפים פעולה ולוקחים חלק במגוון פעילויות.
כחלק מהדגש של אנ”א בתחום הקיימות אנו נמצאים בתהליך לקבלת תו ירוק לאכסניות הרשת. הפדרציה הבינלאומית שמסמיכה לתו ירוק יחד עם ארגון Global Sustainable Tourism Council של האו"ם התחילה בהסמכת אכסניות ובהדרגה במהלך השנתיים הקרובות יוסמכו כל אכסניות הרשת
הרישום לרשימת דיוור בוצע בהצלחה